Mystery shopping

SAFE & SECURE har en del opgaver som Mystery shopper eller secret shopping, hvilket er en metode til at evaluere om tingene fungerer ude i butikken.

Butikkens personale gøres opmærksomme på deres fejl, så svind minimeres. Det er sjældent, at forbrugerne af sig selv fortæller butikken om sine oplevelser som kunde. Det menes, at 90% af kunderne ikke klager, selv om de er utilfredse, og da det koster omkring fem gange så meget at få en ny kunde i forhold til at bevare en kunde, er der sund fornuft og økonomi i at kende til sin butiks svagheder og styrker.

En mystery shopper fra Safe & Secure agere som almindelig forbruger og rapportere, hvad vagten oplever. Vagten bruger den tid i butikken, som en gennemsnitsforbruger ville bruge og kan eventuelt få til opgave at fokusere på bestemte forhold som f.eks. personale, prismærkning, udstillinger, tilbudsvarer, kasseservice, specielle varekategorier osv. Vagten rapporterer derefter det sete lige fra vagten stiger ud af sin bil, får fat i en indkøbsvogn, bevæger sig mod indgangen, foretager sine indkøb i butikken og når tilbage til sin bil igen.

Der udarbejdes altid en rapport ved hvert besøg, og kunden har mulighed for at få sine egne punkter med i rapporten.